Noticias

Ona Navarro, de l’Escola de Sant Gervasi, medalla de plata de l’Olimpíada Espanyola de Biologia

29/04/2024 10:04

La jove Ona Navarro de l’escola Sant Gervasi de Mollet del Vallès ha estat medallista de plata de l’Olimpíada Espanyola de Biologia i representara a Espanya una olimpíada internacionals de Biologia aquest 2024. Concretament l’Ona Navarro serà una de les representants espanyoles a l’Olimpíada Iberoamericana de Biologia.

Aquest cap de setmana passat s’ha celebrat l’Olimpíada Espanyola de Biologia a la ciutat de València, en concret, a la Facultat de ciències biològiques de la Universitat de València. La representació catalana ha estat d’enhorabona, dos dels 5 representants s’han endut medalla. L’Adrià Uriol Alaiz de FEP Tecla Sala de l’Hospitalet i l’Ona Navarro Roca de l’Escola Sant Gervasi de Mollet del Vallès ha estat medalla d’or i de plata respectivament. Aquesta posició els atorga la possibilitat de poder representar a Espanya en olimpíades internacionals de Biologia.

Per una banda, l’Adrià, com un dels quatre guanyadors de la Fase Nacional de la OEB 2024, a més de la seva medalla d’or, pot ser un dels representants d’Espanya, en la XXXV Olimpíada Internacional de Biologia 2024 (IBO 202) que se celebrarà en Astana (Kazakhstan). Per l’altra banda, l’Ona, juntament amb les altres quatre medalles de plata, podrà representar a Espanya en la XVII Olimpíada Iberoamericana de Biologia (OIAB 2024) que se celebrarà a l’Havana (Cuba).

Ara fa unes setmanes es va tancar la fase catalana de l’olimpíada de biologia amb cinc guanyadors entre els que hi havia l’Ona Navarro Roca de l’Escola Sant Gervasi de Mollet del Vallès.

Aquests cinc joves juntament amb els representants de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya, els seus mestres de biologia i la gerent del Col·legi de Biòlegs, Ana Morales, han format part de la delegació catalana a la fase nacional. Del 18 al 21 d’abril s’han trobat amb les delegacions de totes les altres comunitats autònomes a València fins a sumar la xifra de 59 estudiants de batxillerat que han participat en aquesta fase nacional de les olimpíades de biologia.

L’associació Olimpiada Española de Biología, té la finalitat de fomentar els estudis vinculats amb la Biologia i promoure l’interès en la recerca entre els estudiants del sistema educatiu espanyol.

Más información en molletviu.com